Wildeman z zaciekawieniem
obserwuje globalną i kolektywną kulturę. Szczególnie Interesują
go przemiany technologiczne i społeczne. Rejestruje kopie
samego siebie, postrzegając syntetycznie przeszłość i przyszłość
implementuje do malarstwa obiekty kulturowe związane z estetyką pop
lat osiemdziesiątych a w szczegolnośći elektroniką użytkową z
tego okresu. Obrazy Wildemana wyróżnia zbiór piktogramów, które
tworzą dialog między sobą.
Samochód- symbolizuje pęd ku śmierci, , spełnienie życia. Służy do opisania przeniesienia się z
jednego toru życia na inny - właściwszy.
Maska kota – Czaszka to trofeum po wygranej
bitwie, po przejściu kolejnej przeszkody. Głowa kota tylko przypomina o
nieuniknionym krańcu naszej ziemskiej podroży, dlatego warto w moim przekonaniu
żyć tak, aby dobrze wykorzystać swój czas, aby być w zgodzie ze sobą i innymi.
Pikselowe serce- symbolizuje naszą „baterię”,
gotowość do działania, do życia oraz otwartość i szczerość w
tym, co robimy i kim jesteśmy. Serce zbudowane z części
organicznej i cyfrowej Symbolizuje nową,cyfrową rzeczywistość,
ukazuje, że żyjemy w coraz większej symbiozie z elektroniką
użytkową. Elektronika i technologia usprawniają nasze życie, a
także pomagają szybciej i sprawniej naprawiać lub wymieniać nasze
„części zamienne”.
Oko-
jest dla mnie zdystansowaną oceną. Panującą Mocą Wszechświata.
Kosmiczny Mnich-
Znak ten stanowi moją wewnętrzną reprezentację wartości
moralnych i ideałów.
Postać za każdym razem trzyma w rękach atrybut - serce wypełnione
cieczą, która pokazuje poziom energii, tablicę z ważnymi
napisami, obejmuje rękoma oko stwórcy, trzyma na dłoniach serca
albo tabletki z życiową mądrością.
Symbole wzbogacam cytatami zaczerpniętymi z dóbr kultury i sztuki, każdy z nich porusza ważne dla mnie aspekty dotyczące natury człowieka, kim jest i kim mógłby być. Teksty są zamknięte w XVIII wiecznym kodzie zwanym Pigpen-Code. Dziś można łatwo go odczytać posiłkując się kluczem dostępnym w internecie. Kodem posłużyłem się ze względu na jego geometryczny charakter, który swoją formą idealnie współgra ze stylistyką moich obrazów. Utrudniony dostęp do tekstu jest próbą zaangażowania człowieka do kontemplacji i podjęcia wysiłku odszukania ważnej dla widza informacji i rozkodowania jej znaczenia. Świat, w którym żyjemy i technologia, która nas otacza cały czas się rozwija. Dzisiejsze czasy wymagają porządkowania swojej wiedzy. Aby nie zostać w tyle i nie czuć się odrzuconym, należy uaktualniać swoje zasoby informacji i doświadczeń.Wszystko dzieje się szybciej, to już nie jest epoka dyliżansu, tylko hiper prędkości,bardzo szybkich nowoczesnych pociągów, internetu, telefonu komórkowego. W tym natłoku nowych informacji, które mogą być bardzo przydatne, jest tez druga strona -można stracić orientację w tym, co dla nas w życiu najważniejsze. W tym dokąd zmierzamy, po co, jak mamy postępować, co jest dobre a co złe, jakie powinny być nasze wartości moralne. „Niezależnie od tego, jak wielka jest władza Boga i dobra we wszechświecie, dobro musi działać i wyrażać się poprzez nas. Nie wolno nam stać z boku i czekać na to, co zrobi Bóg” (Einstein) Rozumiem w ten sposób wolność. Warto czasem na chwilę zwolnić, zastanowić się, poszukać. „Życie pędzi bardzo szybko, jeśli się nie zatrzymasz na chwilę i nie rozejrzysz, możesz (coś) ważnego przeoczyć” - Ferris Bueller’s Day Off, reż.John Hughes 1986r. ( wolny dzień Ferrisa Buellera). |
artist statement/ o mnie
Subskrybuj:
Posty (Atom)